Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van René Hengeveld - WaarBenJij.nu Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van René Hengeveld - WaarBenJij.nu

Taipei

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

07 Februari 2015 | Taiwan, Taipei

Op het mooie Taoyuan International Airport heb ik m'n gratis bus voucher (verkregen via hun onofficiële ambassade in Frankfurt) gebruikt om de bus naar Taipei Main Station te nemen.

Wat me opvalt is dat hier netjes staat aangegeven hoe en waar je moet gaan staan. Mooi overzichtelijk en ordelijk.

Bus 1819 deed er ongeveer 45 minuten over om van het vliegveld naar het centraal station te komen. Het was overigens al lekker donker buiten, dus kon je weinig van het landschap genieten, maar eenmaal in Taipei aangekomen, kon ik de prachtige verlichtingen en versieringen voor het Chinees Nieuwjaar zien.

Op het Taipei Main Station leek het wel een mierennest.. het leek hier wel drukker dan op b.v. het Londense Victoria station. Een enorm groot gebouw met een geweldige centrale hal.. Utrecht Centraal: eat your heart out!

Omdat ik hier toch 4 weken ga verblijven, leek het mij het beste om gelijk een OV chipkaart (EasyCard) voor de MRT aan te schaffen. Dat is een redelijke uitdaging geworden..

Bij de infobalie werd ik een verdieping lager gestuurd.
Daar was uiteraard geen apparaat te vinden.. toen maar een agent opgezocht die me vervolgens oostwaarts stuurde.. ik liep dieper de metro in, maar nog steeds geen apparaat te zien waar ik een kaart kan kopen. Na een tijd te hebben rondgelopen spot ik ineens een expat (rossig) met zijn Taiwanese vriendin. Hij blijkt een Engelsman te zijn (thank God!) en zijn vriendin wijst me weer de andere kant op.

Gelukkig had zij het wel goed (tot op een bepaalde hoogte) en kwam ik eindelijk bij een EasyCard uitgiftepunt terecht. Voor mij stond een groepje Mainland Chinezen die de grootste moeite hadden om een kaart te kopen.. dus ik zag die bui al hangen.. nadat ik iets van 25 minuten heb staan wachten en ze allemaal mèt kaart waren heengegaan, was ik aan de beurt. Achter mij stond inmiddels ook al een leuke rij met wachtenden. Dus maar snel een stap vooruit gezet.. tot mijn grote schrik was het hele menu in traditionele Chinese tekens.. en dat kan ik (nog) niet lezen.. Een grietje achter mij had dit in de gaten en bood aan om mij te helpen. Zodoende was ik in nog geen 3 minuten klaar met de aankoop en kon ik direct door de OV poortjes.

Toen begon uitdaging nummer 2.. de juiste kleur route vinden.

Ik heb vrijwel direct een student aangesproken die me niet echt kon helpen, maar zijn kameraad begreep het direct (ik had het adres van het hotel in zowel het Engels als in het Chinees uitgeprint) en heeft me naar de juiste route gebracht. Ook vertelde hij me welke exit ik moest nemen.

Ondertussen had ik een email van het hotel gekregen dat mijn geboekte kamer niet beschikbaar bleek door een verbouwing en ze me een andere kamer bij een ander hotel zouden aanbieden.

Dat beschrijf ik straks in een nieuwe blog ;-)

  • 08 Februari 2015 - 08:27

    Monique :

    Morguh nelis, ik zit helemaal in jouw avontuur! Leuk om dit alles te volgen en te lezen. De foto's geven al een beeld van een inmens grote stad, zeer indrukwekkend! Ik doe het je niet na, hihi schijt in de broek.... Ik heb allang in de gaten jij red je zeker wel! Vandaag richting appartement? Morgen begint school toch? Geniet maar lekker....

    Liefs van mona

  • 08 Februari 2015 - 11:16

    Eric En Mariska:

    Hallo René
    Zo te lezen gaat jou dit prima lukken. Ik vind het geweldig je zo te kunnen volgen.
    Het lijkt net of we een boek aan het lezen zijn waar een jongens droom uitkomt.
    Geniet er van en succes morgen op school.
    Groetjes Eric en Maris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Volg mijn belevenissen in Hong Kong In oude blogs kun je m'n studiereis naar Taiwan bekijken

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 10888

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 17 Maart 2015

Studiereis

24 Juni 2016 - 30 November -0001

Hong Kong (HKG)

Landen bezocht: