Elk nadeel heb z'n voordeel - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van René Hengeveld - WaarBenJij.nu Elk nadeel heb z'n voordeel - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van René Hengeveld - WaarBenJij.nu

Elk nadeel heb z'n voordeel

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

08 Februari 2015 | Taiwan, Taipei

Aldus één van Nederlands bekendste filosofen ;-)

En dat kan ik alleen maar beamen..

Ik kreeg gistermiddag toen ik in de bus naar Taipei Main Station zat, een email van het hotel.

Hotel Saual Keh had een boeking van mij aangenomen van een kamer zonder ramen. Dat is goedkoper, maar ik had het voornamelijk genomen omdat ik in de 1e nacht geen lawaai aan m'n kop wilde hebben.. en dat slapen dan het beste is.

Nu hadden ze voor dezelfde prijs, een andere hotelkamer gereserveerd.
Deze bleek achteraf veel luxer dan de bedoeling was.
Maar mij hoor je niet klagen hoor ;-)

Nadat ik gisteren een tijd bezig was geweest om die EasyCard voor de MRT te kunnen kopen, en iemand zo vriendelijk was geweest om me de juiste route en exit te wijzen, kwam ik dus aan bij het hotel.

Daar stond de receptioniste (Angela red.) al zenuwachtig op mij te wachten.. haar baas stond ook naast haar en samen boden ze nogmaals excuses aan en zelfs een lichte buiging. Nou dan is de spijt zeer hoog wil ik je zeggen.. dus heb ik ze het maar gauw vergeven ("no worries" van mij kant uit deed hen al een beetje opluchten)

Er werd in allerijl een taxi gebeld waarna de receptioniste met mij de taxi instapte, zij het woord deed (nu moest het) en we na zeker een kwartier bij hotel HD Hotel Palace aankwamen. Ik had oorspronkelijk Saual Keh geboekt omdat het ook vrij dicht bij m'n school zat (loopafstand), maar nu zat ik dus ineens dicht bij Taipei 101 (hoogste gebouw van Azië en ooit van de wereld)

Nadat ze me had laten inchecken, boog ze nogmaals het hoofd en bood ze nogmaals excuses aan.

Eenmaal in de kamer gekomen was deze idd luxer en ruimer dan die van het oorspronkelijke hotel..

Redelijk kapot heb ik wat spullen uitgepakt en alles gereed gemaakt voor een goede en welverdiende nachtrust. Maar eerst snel nog ff met Nederland geFaceTimed.

Vanmorgen om half 8 werd ik ruim vóór de wekker wakker en had ik in één stuk doorgeslapen.

Het ontbijt was heerlijk fusion: van gebakken varkensvlees, inktvis, tot scrambled eggs en stukjes ananas.

Zoals jullie waarschijnlijk weten hou ik enorm van apart voer.. dus dit was kaasje voor Nelis :-P

  • 08 Februari 2015 - 15:30

    Claudia:

    Jij heb ook altijd geluk he!
    Have fun

  • 09 Februari 2015 - 08:45

    Bonny:

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen
    en heerlijk geslapen in je luxe kamer!

  • 09 Februari 2015 - 11:27

    Carmen:

    tip voor de volgende keer, in Azie kan je ze bij zulke 'fouten' nog altijd een poot uitdraaien, fles champagne op de kamer ofzo :) hehehehe... enjoy!

  • 09 Februari 2015 - 13:54

    Mandy:

    Dat is mooi meegenomen, zo'n kamer :) Geniet er van, ook van het lekkere eten haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Volg mijn belevenissen in Hong Kong In oude blogs kun je m'n studiereis naar Taiwan bekijken

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 10901

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 17 Maart 2015

Studiereis

24 Juni 2016 - 30 November -0001

Hong Kong (HKG)

Landen bezocht: