Meetups - Reisverslag uit Tai Hang, Hong Kong van René Hengeveld - WaarBenJij.nu Meetups - Reisverslag uit Tai Hang, Hong Kong van René Hengeveld - WaarBenJij.nu

Meetups

Door: René Hengeveld

Blijf op de hoogte en volg René

25 September 2016 | Hong Kong, Tai Hang

Hong Kong is een drukke stad.

Als je als nieuwkomer of toerist nieuwe contacten wil op doen, mensen ontmoeten of misschien een scharrel opduiken, dan is het aanbevolen om je in te schrijven voor zogenaamde "meetups".

Meetups komen in alle vormen en maten en je kunt het niet zo gek genoeg bedenken, of er is wel een meetup van.

Schrijf je in via de meetup app of via meetup.com
Kies daarna een aantal categorieën en je kunt vrijwel direct aan de slag.

Ik ga nu al sinds 3 weken op woensdag naar een LEX (language exchange) te Mongkok (Kowloon). Dit is een Cantonese-English language exchange en het is een mooie mix van expats en locals. Ideaal dus om Kantonees te leren en tussendoor kunnen de locals hun Engels wat opschroeven.

Het leuke is dat je op deze manier ook weer nieuwe mensen ontmoet, vriendschappen sluit en je je niet alleen hoeft te voelen (voel ik me overigens ook niet hoor, maar je hoort dit vaak van expats die net zijn gearriveerd)

Daarnaast ga ik ook regelmatig mee met free tours door de stad.
Dat zijn veelal (gratis) tours die wat dieper in de geschiedenis van Hong Kong gaan en je ook de verschillende historische plekken laten zien (waar bv ooit de haven was of waar de laatste 4 gaslampen staan)

Het geeft je meer inzicht in de cultuur en de historie van de stad, maar ook kom je op plekken waar je normaal gesproken nooit zou komen.

Ik ben gisteren gewapend met een camera een stukje in Central gaan wandelen en zomaar wat straatjes en steegjes ingedoken. Het resultaat laat ik over een tijdje wel via een blog zien.

Voorlopig hoef ik me door deze meetups niet te vervelen, want iedere dag is er wel iets in deze mooie grote stad te doen.

Vandaag even geen meetup, maar lazy Sunday en hebben we straks tegen 5 uur een bruiloft.

Fijne zondag iedereen!

• 25 September 2016 - 10:00

Claudia Dj:

Fijn om te horen dat het goed met je gaat, is het moeilijk om een baan te vinden?

• 25 September 2016 - 11:53

Berni Janssen:

Wat een leuk verslag weer Rene en een leuk idee die meetups zo krijg je idd weer meer contacten en mooie ondernemingen je bent er wel helemaal gesetteld he super nu nog een job en alles is dan naar wens. Samen fijne zondag en geniet van de bruiloft lieve groetjes voor Wendy en natuurlijk ook voor jou,

Lieve groetjes van Tante (Berni)

• 26 September 2016 - 01:11

Tedje:

Super om j verhalen te lezen! Erg fijn dat je je zo vermaakt. Geweldig initiatief die meet ups! Geniet ervan samen met wendy! Lieve groetjes v ons en pootje van tedje