Uitchecken en Taipei 101 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van René Hengeveld - WaarBenJij.nu Uitchecken en Taipei 101 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van René Hengeveld - WaarBenJij.nu

Uitchecken en Taipei 101

Door: René

Blijf op de hoogte en volg René

09 Februari 2015 | Taiwan, Taipei

Na het doen van m'n eerste huiswerk nu even wat tijd om te bloggen.

Ik heb de volgende dag na m'n fusion ontbijt wat bloggen weggewerkt, waarna ik netjes om 11:45 (toen ik de laatste woorden had getypt) door de frontdesk werd gebeld met de reminder dat de uit-check tijd om 12:00 was.

Ik was gelukkig toch al klaar en alles was al ingepakt.

Omdat ik pas om 15:30 bij de schoolaccommodatie kon inchecken, had ik met de receptie van het hotel afgesproken dat ik m'n koffer en rugtas daar bij hen kon achterlaten.

Om wat tijd te doden besloot ik om een stukje te gaan wandelen.
Bij de Starbucks (om de hoek) kwam ik er na 1 Mango Passion Fruit Frappuccino en een heerlijk stuk cheesecake (sluikreclame) er achter dat ik op loopafstand zat van de 101 (Taipei 101 red.)

Na bijna te zijn verslikt in m'n cake (geintje natuurlijk) ben ik maar gaan lopen.. en na een aantal meters dook hij op.. de Taipei 101 tower: ooit het hoogste gebouw ter wereld en nu één van de hoogste gebouwen van Azië.

Het was een mooi stukje wandelen en ik heb ontzettend genoten van de mooie natuur en zijn opmerkelijke bewoners.. Ik snap wel dat veel inwoners van Taipei met monddoekjes op lopen.. er is veel verkeer en dus veel fijnstof (en ook omdat er de dreiging is van Mainland Chinezen die SARS mee hebben of kunnen hebben genomen lol).. ik doe met deze opmerking iemand heel erg veel plezier haha

Maar goed, ik was dus aan het wandelen..

Onderweg langs winkels gelopen en een aantal werklui die het plafond van een winkel aan het bekleden waren met kunststof schroten. Één van die lui stond op een hoge ladder tussen zijn benen en hinkte steeds de ladder en zijn 4 poten een stukje verder.. ik kreeg de kriebels als ik er naar keek, dus ben ik maar weer gauw doorgelopen.

Toen dook er een voetgangersbrug op zodat ik aan de andere kant weer af kon en je zo de ontzettend drukke weg kon ontwijken.

Nu had ik eens gelezen dat er sinds kort een nieuw Koreaans BBQ restaurant is geopend met de naam "Honey Pig", toevallig liep ik daar dus langs terwijl ik over de brug liep. Links van de brug zag ik ontzettend lange wachtrijen en nieuwsgierig als ik ben, ben ik toch maar ff gaan kijken wat er te doen was. Toen ik de letters zag wist ik gelijk waarom er zoveel mensen stonden (ik ga er wel een keer 's nachts langs, hopelijk zijn er dan geen wachtrijen), dus de soju en kimchi moeten maar iets langer op mij wachten.

De 101 kwam steeds meer dichterbij en vlak voordat ik er was dook er weer een mensenmassa op.. die gingen allemaal een gebouw binnen waar buiten een groot spandoek hing met de tekst: "Taiwan New Year Market Fair" kuddedier dat ik ben, ben ik de massa maar gaan volgen.. ik kon ook niet meer omkeren omdat ik redelijk vast zat.. maar bij binnenkomst werd ik hartelijk welkom geheten door een vriendelijke jongeman met een rode envelop in zijn hand (rode enveloppen met geld zijn de gebruikelijke cadeaus voor kinderen en singles).. maar hij was uiteraard leeg.. de nakketikkers :-P

Ook was de entree deze dag gratissssss.. wat altijd prettig is natuurlijk hehe..

Nou heb ik een hekel aan de Huishoudbeurs.. maar deze New Year Market Fair leek er verdacht veel op.. alleen liepen er gelukkig niet alleen maar huisvrouwen met tassen vol troep, maar hele families die een dagje uit waren. Er waren ook heel veel eettentjes.. en overal stonden ze met flessen en kleine bekertjes.. dus ik moest overal verplicht proeven.. zo ook een Russische ondernemer met Siberische wodka.. Hij vond het prachtig dat ik uit Europa kwam ("jullie kunnen tenminste deze drank appreciëren") en hij bleef maar bijvullen.. ik begon redelijk licht in m'n hoofd aan het raken na een aantal glaasjes te hebben gedronken.. en het was pas 13:30.. dus heb ik maar gauw afscheid genomen en op z'n Hollands gezegd dat "ik nog wel terug zou komen".. NOT

Na zeker een uur of 2 te hebben rondgelopen (dit beursgebouw was huge!) en na het kopen van een aantal items, ben ik maar naar buiten gegaan omdat ik op tijd bij m'n school moest zijn. Er zat op de afgesproken tijd iemand speciaal op mij te wachten omdat de school op zondag uiteraard gesloten is.

Ik was na 20 minuten lopen weer bij het hotel (lang leve Google maps) en heb buiten gelijk een taxi genomen die toevallig aan kwam rijden toen ik buiten stond.

Nu heb ik in NL het benul gehad om van een aantal adressen een uitdraai te maken met een Engelse en Chinese tekst (traditionele tekens).

Dus gaf ik de Chinese tekst netjes aan de chauffeur en die leek het te herkennen.. Hij reed ongeveer dezelfde route terug als de chauffeur die mij op zaterdagavond naar het hotel had gebracht. Toen we vlakbij de desbetreffende straat kwamen, vroeg hij aan mij of ik wist waar het was (dat kon ik nog net verstaan). Toen ik hem vertelde dat ik het totaal niet wist.. is hij zijn Tom Tom gaan instellen en kwam ik gelukkig niet al te laat bij de school aan.

Eenmaal op de 12e verdieping te zijn aangekomen, zat daar een vriendelijke Ier (Ciaran) op mij te wachten. Deze jongen woont al 6 jaar in Taiwan, spreekt vloeiend Mandarijn en is net zoals de rest van zijn team een English native speaker (Eerste wat hij vroeg was: "How do I pronounce your name?" toen ik zei dat René een Franse naam was, vroeg hij of ik Frans was.. dussss)

M'n kamer was niet zoals ik verwacht had in het gebouw, maar er buiten. Wat ook weer mooi uitkomt is dat ik nu dus middenin de Shi Da Night Market woon. Als ik 's ochtends of 's avonds m'n deur uit loop, dan hoef ik niet ver te lopen voor lekker eten :-P

Ik heb gisteravond een aantal boodschappen gedaan bij de 7-11 die ook overal te vinden is, en ik heb eindelijk m'n Dàn bǐng gegeten. Dàn bǐng is een soort van ei crêpe pannenkoek waar je verschillende soorten vlees en groente er tussen kan laten bakken. Dat werd voor mij een lekker stukje hamlap.. en hij was me toch een partij lekker! Precies zoals ik me had voorgesteld en het smaakte naar meer.

Nadat ik bij de Night Market was geweest en na het uitpakken van m'n kleren ben ik gisteravond vroeg het nest ingegaan.

Vanmorgen fris en fruitig opgestaan om naar m'n 1e schooldag te gaan.

Uiteraard de dag begonnen met een heerlijke dàn bǐng :-)

  • 09 Februari 2015 - 20:34

    Berni Janssen:

    Hoi Rene

    Wat geniet ik van wat jij al allemaal gezien en gegeten heb zou er zelf honger van krijgen haha het ziet er ook goed uit dus nog geen zin in een hutspotje( haha) he. Rene denk wel een beetje aan de lijn he en kijk ook uit met de drank (grapje).
    Lieve grtjs
    Berni.

  • 10 Februari 2015 - 07:23

    Marielle :

    Wat super om te lezen dat je je weg al vind daar en geniet van alles wat je ziet en doet. Respect.
    Bij t lezen probeer ik je daar te wanen en een indruk te krijgen van de Great time you have.
    Enjoy boy
    You deserve it

  • 10 Februari 2015 - 08:04

    Paul:

    Ik verwacht natuurlijk wel als je weer thuis bent dat jij Dàn bǐng kan maken he! :D
    Leuk om alles te lezen, en dat je lekker je weg vind daar.
    Geniet er lekker van man!! Ik hou de family wel in de gaten :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

René

Volg mijn belevenissen in Hong Kong In oude blogs kun je m'n studiereis naar Taiwan bekijken

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10933

Voorgaande reizen:

06 Februari 2015 - 17 Maart 2015

Studiereis

24 Juni 2016 - 30 November -0001

Hong Kong (HKG)

Landen bezocht: